انواع پست در اینستاگرام | ایده برای ساخت بهترین پست های اینستاگرام

در این مقاله می‌خواهیم انواع پست های اینستاگرامی را با هم بررسی کنیم. در اینستاگرام می‌توان به چهار روش اشتراک گذاری پست در خوراک اینستا، ارسال استوری، ویدیو زنده (لایو) و IGTV محتواهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما در این بخش می‌خواهیم تمرکز خودمان را در پست‌های ارسال شده در خوراک اینستاگرام (Feed) بگذاریم و انواع پست‌های اینستاگرامی قابل تولید در این روش را برای شما شرح دهیم.

 

اهمیت پست‌ های اینستاگرامی

ارسال پست‌های خوب در اینستاگرام باعث ارتقا برند شما می‌شود. اگر از ایده‌های عالی برای ساخت پست در اینستاگرام استفاده کنید باعث ارتقا برند و ایجاد تعامل با فالوور شما می‌گردد.

اما پست کردن هر تصویر یا فیلمی که به دستتان رسید کافی نیست. شما باید خود را از سایر رقبا جدا کنید و به فالوورهای خود محتوای منحصر به فرد و خلاقانه بدهید که نتوانند جای دیگری غیر از پروفایل شما آن محتواها را پیدا کنند.

تولید و اشتراک محتوای عالی کار خیلی سختی است، مخصوصا زمانی که بدانیم بیش از 95 میلیون عکس و ویدیو هر روز در این اپ انتشار پیدا می‌کنند. با این اوصاف روزانه چه پست‌هایی می‌توانید منتشر کنید تا با دنبال کننده‌های خود را تعامل برقرار کنید؟

ما برای شما لیستی از ایده‌های خلاقانه و جذاب جهت تولید انواع پست در اینستاگرام جمع آوری کرده‌ایم. مهم نیست که برند شما بزرگ است یا کوچک، هر زمان که به یک منبع الهام برای پست‌های اینستاگرام خود نیاز داشتید، از این لیست استفاده کنید.

 

12 ایده خلاق برای پست اینستاگرام

در لیست زیر 12 ایده خلاقانه برای تولید و ارسال پست در اینستاگرام گرد آوری شده است. به یاد داشته باشید که فقط به انجام یک روش اکتفا نکنید و ترکیبی از چندین روش را برای خود پیاده‌سازی کنید.

با این حال، اگر ایده متناسب با برند خود را پیدا کردید و فکر می‌کنید واقعاً می‌توان با استفاده از آن نظر مخاطبان را جلب کرد، از آن روش بیشترین استفاده را کنید.

 

1-از مخاطب‌های خود سوال بپرسید

با پرسیدن سوال از مخاطب‌های خود این فرصت را به آنها می‌دهید تا ایده‌های خود را در موضوعات مختلف با شما در میان بگذارند. با اطلاعاتی که از مخاطبین خود کسب می‌کنید، دید مناسبی برای برنامه‌ریزی استراتژی تولید محتوا بدست می‌آورید.

با پرسیدن سوالات مناسب این احتمال هست که ایده‌هایی برای تولید محصولات و یا ارایه خدمات جدید بدست بیاورید.

برای مثال اگر مربی ورزشی هستید، می‌توانید با پرسیدن سوال (از انجام کدام حرکت ورزشی بیزار هستید؟) از  فالوورهای خود، می‌توانید از حرکت‌های سخت و رنج آوری که فالوورهای شما از انجام دادن آن‌ها سرباز می‌زنند اطلاع پیدا کنید و کلی ایده برای تولید محتوا در مورد روش‌های جایگزینی که تاثیر مشابه‌ای بر روی بدن دارند و از سختی کمتری برخوردار هستند، پیدا کنید.

حتی زمانی که ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید به راحتی می‌توانید از مخاطبین خود بپرسید که در مورد چه موضوعی دوست دارند برایشان محتوا تولید کنید.

 

2-ساخت پست آموزشی در اینستاگرام

روش‌های دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای، محتوایی جذاب و با ارزش و درگیرکننده‌ای را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. به همین دلیل است که تولید محتواهای آموزشی به دلیل ارزشمند بودن و ایجاد کردن تعامل در شبکه‌های اجتماعی طرفدار دارد.

پست‌های اینستاگرام این فرصت را به برندها داده تا نکات کوتاه و سریعی در مورد هر موضوعی که می‌خواهند ارائه دهند. به عنوان مثال حساب کاربری که در مورد اتوموبیل فعالیت می‌کند می‌تواند نکته‌ای در مورد زمان تنظیم باد چرخ ماشین و یا روشی برای تعویض سریع چرخ منتشر کند.

بهترین مثال در این مورد را می‌توان در مورد اکانت‌هایی که توسط فودبلاگرها اداره می‌گردد زد. در بین پست‌های تبلیغاتی که قرار می‌دهند پست‌هایی وجود دارد که مثلا در مورد روش طبخ آسان و سریع فلان غذا است. این پست‌ها باید به همراه عکس و ویدیوهای با کیفیتی از مراحل آموزش تهیه شوند.

هرچه آموزش‌ها کاربردی‌تر و تعدادشان بیشتر باشد مخاطبین خود را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهید.

 

3-پشت صحنه کسب و کار خود را نمایش دهید

به دنبال راه مناسبی برای دادن صفات انسانی به کسب و کار خود هستید؟ کافیست که به دنبال کننده‌ها نشان دهید که در محل کار شما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هست.

با نشان دادن پشت صحنه امورات کسب و کار، به مخاطب این اجازه را می‌دهید تا از نظر عاطفی بر روی برند شما سرمایه گذاری کند.

برای انجام این کار در ساعت 9 صبح از یک سری صورت خوابالو که حس و حال کار کردن ندارند عکس نگیرید. بهترین کار این است که جنبه‌های فان و جالب کسب و کار خود را نشان دهید.

این نوع پست می‌تواند عکس یا فیلم تولد یکی از همکاران، گربه، پرنده یا هر موجود دیگری که در محل کار شما زندگی می‌کند، عکسی جذابی از جلسه درون شرکتی یا انجام مصاحبه‌ای کوتاه با چند نفر از پرسنل را در خود شامل شود.

کافیست که در محل کار خود یه دوری بزنید و با خود فکر کنید که بهترین روش برای نمایش پشت صحنه کسب و کار به چه شکل است؟

 

4-پستی با مضمون از من بپرسید

پست‌هایی که به شکل از من بپرسید یا AMA (ask me anything) هستند فرصت خوبی برای تعامل و درگیرشدن مستقیم با فالوور را فراهم می‌کنند.

انجام این کار خیلی ساده است. یک پست ایجاد کنید و در آن از فالوورها درخواست کنید که از شما سوالاتی را که در ذهن دارند بپرسند. دنبال‌کنندگان شما می‌توانند هر سوالی را بپرسند، اما شما مجبور نیستید به همه چیز جزئیات دهید.

 

5-انجام یک چالش

بهره‌گیری از ترندها و و انجام چالش‌ها راه‌های بسیار خوبی برای تزریق سرگرمی و ارتباط برند با مردم است. برای مثال می‌توان به چالش سطل آب یخ اشاره کرد که مخاطبین را به خود جذب می‌کرد.

البته باید به این نکته توجه کنید که هر چالشی را انجام ندهید. بعضی از چالش‌ها از نظر اخلاقی درست نیستند و تاثیر مخربی بر برند شما می‌گذارند. بعضی از چالش‌ها هم متناسب با برند نیستند. مثلا یک برند در حوزه گردشگری را در نظر بگیرید که اعضای آن در اینستاگرام چالشی مانند خوردن کلی غذای تند و فلفلی انجام دهند. این کار تاثیر جالبی روی مخاطب نمی‌گذارد.

از ترند‌های ایجاد شده نیز می‌توانید استفاده کنید. مخصوصا ترندهای اجتماعی که شما را در کنار مردم نشان دهد.

 

6-محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

یک روش مطمئن برای جلب نظر فالوورها در حالی که از همزمان از همراهی آنها با برند خود قدردانی می‌کنید، اشتراک گذاری محتوایی است که آن‌ها تهیه کرده‌اند. این کار به ویژه زمانی که محتوای تولید شده توسط مخاطب با استفاده از محصول یا خدمات برند شما همراه شده باشد شدیدا توصیه می‌شود.

اکثر برندهای بزرگ در اینستاگرام همچین محتواهایی را منتشر می‌کنند و در زیر تصویر با اشاره به نام کاربری شخصی که آن را تولید کرده است داستان او را بازگو می‌کنند.

جمع سپاری مستقیم پست‌ها و تعامل داشتن با فالوورها یکی از بهترین راه‌ها برای تولید محتوا جهت بخش خوراک اینستاگرام است.

 

7-کلاژ عکس ایجاد کنید

انجام این کار سرگرم کننده است، اما کمی دشوار است.

با استفاده از 4 یا 9 پست اینستاگرامی خود یک تصویر بزرگ در صفحه پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید. به این کار به عنوان 4 یا 9 ایده پست اینستاگرامی در یک ایده بزرگتر نگاه کنید.

برای شروع ، از یک برنامه‌ای مانند Layout اینستاگرام یا نرم افزاری مانند Photoshop استفاده کنید تا بتوانید تصویر مدنظر را به تصاویر جداگانه برای ارسال تقسیم کنید.

اگر می‌خواهید از این روش به شکل خیلی حرفه‌ای استفاده کنید کافی است به پروفایل @jppm.fr یک سر بزنید و از آن ایده بگیرید. آنها با استفاده از پست‌ها یک تابلوی خلق و خوی بی پایان ایجاد کرده‌اند که با هر پست بزرگتر می‌شود و هر پست به پست پایینی به شکلی مرتبط است.

 

8-از هشتگ روزانه استفاده کنید

منظور استفاده از هشتگ‌هایی است که هر کدام مخصوص روز بخصوصی از هفته باشند. هشتگ‌های روزانه بهترین راه برای تعامل روزانه با مخاطبین خود است. با این کار در طولانی مدت ارتباط خود را با مخاطبین حفظ می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

 

9-اشتباهات و خرابکاری‌های خود را منتشر کنید

می‌خواهید برند خود را واجد صفات انسانی کنید؟ انسان‌ها جایز الخطا هستند. پس خجالت نکشید و خطاهایی که صلاح می‌دانید را با مخاطبین به اشتراک بگذارید.

اگر مشتری از دست شما عصبانی است یا از شرکت شما شکایت شده لازم نیست آن را در قالب پست اینستاگرامی منتشر کنید. کافی است اشتباهات کوچک را نمایش دهید. اگر قنادی دارید و چنتا از کیک‌های شما در فر سوخته می‌توانید آن را نمایش دهید.

اگر آژانس مارکتینگ دارید و متنی که برای مشتریان ارسال کرده‌اید غلط املایی دارد آن را در قالب پست انتشار دهید.

مهم این است که اشتباهات را به نمایش بگذارید و سپس از خود انگیزه فراوانی برای برطرف کردن آن نشان دهید و به مخاطبین بگویید که چگونه آن را برطرف کرده‌اید. با این کار می‌توانید در کنار انسانیزه کردن برند خود (به برند صفات انسانی بدهید)، در فالوورها نیز حس اعتماد ایجاد کنید.

 

10-از پست‌های (قبل از) و (بعد از) استفاده کنید

تصاویر قبل از و بعد از، تأثیر واقعی برند شما را به فالوورها شما نشان می‌دهد. بینندگان می‌بینند که دقیقاً کار شما چگونه انجام می‌شود، و این کار برای ایجاد جذابیت و جذب مخاطب فوق العاده است.

این عکس‌ها نیز انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید قبل و بعد آرم شرکت خود را به نمایش بگذارید تا بگویید چگونه در طول زمان تغییر کرده است. عکسی از دفتر قدیمی و جدید خود نشان دهید، یا عکسی از تعداد کارمندانی که در طول سال‌ها به تیم خود اضافه کرده‌اید نشان دهید.

البته بهترین راه این است که اگر محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهید‌، از عکس های قبل و بعد از استفاده آن بهره‌ ببرید تا تاثیر آن را بیشتر نمایش دهید.

 

11-اشتراک پست از زمان انجام کار

یک راه عالی برای نشان دادن برند خود به مخاطب این است که، کارکنان خود را در حین انجام کار نشان دهید. این کار می‌تواند به دنبال‌کنندگان شما دید جذابی از نحوه ایجاد محصولات و خدمات بی‌نظیر برند شما ارائه دهد.

آیا شما یک مربی تناسب اندام هستید؟ تصویری از انجام تمرینات سخت به همراه مشتری خود منتشر کنید.

آیا شما صاحب رستوران هستید؟ از مراحل آماده سازی و پخت و افرادی که درگیر تهیه غذای محبوب رستوران شما بوده‌اند فیلم بگیرید.

 

12-از یک اینفلوئنسر در حین استفاده از محصول خود استفاده کنید

اینفلوئنسری که از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کند؟ عکس‌ها و فیلم‌هایی در حین استفاده این اشخاص از محصولات خود تهیه کنید و به عنوان پست در اینستاگرام منتشر کنید.

این ایده در مورد ساخت پست اینستاگرام بیشتر از دیگر ایده‌ها نیازمند زحمت است، اما بازاریابی اینفلوئنسر راهی عالی برای ساختن برند خود با تکیه بر اثبات اجتماعی است. وقتی شخص یا اشخاصی که مخاطبان هدف شما آن‌ها را می‌شناسند و مخاطبین به آن‌ها اعتماد دارند از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند، باعث می‌شود که افراد جدیدی را به سمت برند شما روانه کند. طیف وسعی از مخاطبین وجود دارند که از برند شما آگاهی ندارند. این اشخاص به واسطه اینفلوئنسرها با شما آشنا خواهند شد.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی شد از ایده‌های کاربردی برای خلق پست‌هایی که در اینستاگرام به نتیجه رسیده‌اند استفاده شود. برخی از این ایده‌ها نسبتا به هم شبیه هستند و می‌شود حتی با یک پست چند مورد از آن‌ها را پیاده سازی کرد. کافیست آن‌هایی را که استفاده نمی‌کردید را با استراتژی‌های قبلی خود ترکیب کنید و ببینید که کدام یک از این مدل پست‌ها بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبین شما گذاشته است. امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر شما هم ایده‌ای دارید می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

سید پویا کاظمیان
سید پویا کاظمیان
پویا بنیانگذار سوشال کار، کار خودشو در سال 99 با این سایت شروع کرد. هدف از ایجاد این سایت آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ارتقاء کسب و کارها با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی بود.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات سوشال‌کار