هر چند وقت یک بار در اینستاگرام محتوا ارسال کنیم؟

هر چند وقت یکبار باید در اینستاگرام پست بگذارید؟ بازدیدهای منحصر به فرد (Reach) ارگانیک در اینستاگرام همچنان رو به کاهش هستند، به همین دلیل دانستن بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بسیار مهم است. با دانستن بهترین زمان برای ارسال پست می‌توانید بر الگوریتم اینستاگرام غلبه کنید. همچنین در کنار این موضوع باید بدانید هر چند وقت یک بار باید در اینستاگرام پست ارسال کنید!

آیا باید دوبار در روز پست ارسال کنید یا هر دو روز یک بار یک پست در اینستاگرام قرار دهید؟ این مقاله به شما آموزش می‌دهد تا اهمیت بازه زمانی پست گذاشتن، تأثیر آن بر روی تعامل با مخاطبین و نحوه تأثیر گذاری تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام بر این موضوع را بهتر درک کنید.

 

هر چند وقت یک بار باید در اینستاگرام پست بگذاریم؟

الگوریتم اینستاگرام یکی از موضوعات داغی است که بازاریابان برای طرح ریزی بازاریابی اینستاگرام خود پیرامون آن صحبت می‌کنند. الگوریتم اینستا بر روی برنامه ارسال پست تاثیر گذار است و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

قبل از روی کار آمدن الگوریتم اینستاگرام، نیمه عمر یک پست اینستاگرامی 72 دقیقه بود که نتیجه آن داشتن تعامل با مخاطب به مقدار نصف تعامل امروزی آن بود.

با وجود اینکه کاربران از زمان معرفی الگوریتم اینستاگرام متوجه کاهش قابل توجهی در میزان تعامل و ریچ محتواهای خود شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که نیمه عمر پست‌های ارسالی بیشتر شده است. به این معنی که اگرچه ممکن است دیده شدن اولیه شما کاهش یافته باشد، اما پست‌های ارسالی بعداً در فید فالوورهای شما نشان داده خواهند شد.

وجود این الگوریتم به چه معناست و برای استراتژی زمان انتشار پست اینستاگرام خود چگونه برنامه ریزی کنیم؟

آیا از آنجا که میزان ریچ (reach) به شکل محسوسی کم شده است، باید بیشتر در اینستاگرام پست ارسال کرد؟ یا چون پست‌های شما حالا طول عمر بیشتری نسبت به قبل دارند باید پست کمتری به اینستاگرام ارسال شود؟ آیا افزایش تعداد ارسال پست در یک بازه زمانی مشخص باعث افزایش تعامل با مخاطبین خواهد شد؟ یا اینکه این کار بر روی نرخ تعامل پست‌های قبلی تاثیر می‌گذارد و نرخ آن را پایین می‌آورد؟

چند پاسخ متفاوت برای این سوالات وجود دارد. در ادامه به طور کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

آیا بالا بردن فرکانس ارسال پست در اینستاگرام تعامل بیشتر را نتیجه می‌دهد؟

اکانت‌هایی وجود دارند که روزانه 6 پست در اینستاگرام خود بارگزاری می‌کنند. از طرفی برندهایی وجود دارند که بیش از 30 پست در روز ارسال می‌کنند.

آیا استراتژی مخصوص اینستاگرامی وجود دارد که بهترین نتیجه را در هر شرایطی بدهد؟

جواب خیلی ساده است، خیر. اما تعیین اینکه هرچند وقت یکبار در اینستاگرام پست ارسال کنید به میزان زیادی بستگی به خواسته فالوورها از شما و زمانی که به استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود تعیین کرده‌اید، دارد.

برند Fashion Nova را در اینستاگرام در نظر بگیرید. این صفحه برای اینکه تمامی فالوورهای خود در سطح دنیا را پوشش دهد و مطمئن شود که همه فالوورها روزانه پست‌های صفحه اینستاگرامشان را می‌بینند روزانه بیش از 30 پست در اینستاگرام ارسال می‌کند.

این برند بیش از 10.8 میلیون فالوور دارد. در حالی که بعضی از پست‌های این برند عملکرد عالی داشته‌اند اما در کل میانگین لایک‌ پست‌ها 13.7 هزار و میانگین تعداد کامنت‌ها، 90 کامنت در هر پست است.

تیم سوشال مارکتینگ Fashion Nova اعتقاد دارند با این کار برندشان مخاطبین وسعی را در سراسر دنیا پوشش می‌دهند. با این استراتژی فالوورهایی که در زمان‌های مختلف در طول روز آنلاین هستند قادر خواهند بود که به محتوای این برند دسترسی داشته باشند. با این کار آن‌ها به نوعی بر الگوریتم اینستاگرام غلبه کرده‌اند و مطمئن هستند که فالوورهایشان در روز حداقل یکی دوتا از پست‌های صفحه اینستاگرامشان را مشاهده می‌کنند.

ولی با این حال شما نباید از استراتژی این برند پیروی کنید و روزانه 10 بار یا تعداد بیشتری پست در پروفایل اینستاگرام خود ارسال کنید! Fashion Nova مخاطبانی را پرورش داده است که عادت دارند تند تند در اینستاگرام پست‌های برندشان را مشاهده کنند و از دیدن محتوای آن‌ها هیجان زده شوند.

نکته دیگر در مورد این برند این است که در بازه‌های کوتاه زمانی محصولاتی با استایل مختلف تولید و معرفی می‌کنند که همین امر باعث شده مشتریانشان برای دیدن پست‌های آنان بسیار هیجان زده عمل کنند.

در یک مطالعه‌ای که توسط Union Metrics انجام شده، با بررسی 55 برند در طول یک بازه چند ماهه مشخص به این موضوع پی برده‌اند که با افزایش تعداد پست‌های ارسالی آن‌ها تغییری در افزایش تعامل این برندها با مخاطبینشان ایجاد نشده است.

این مطالعه می گوید که: “فرض اولیه ما در مورد برندهایی که از فرکانس ارسال پست بالا در مارکتینگ خود استفاده می‌کنند این بود که هرچه پست‌های تجاری بیشتری ارسال شود، میزان تعامل آنها در پست‌های بعدی کمتر خواهد بود. اما به نظر نمی‌رسد که این فرضیه درست باشد.”

این مطالعه همچنین عدم وجود ارتباط بین افزایش تعداد دفعات پست شده در اکانت‌های تجاری و میزان تعامل آن پست‌ها را تأیید می‌کند.

 

داشتن ثبات در تعداد دفعات ارسال پست

تدوین استراتژی برای تعداد دفعات ارسال پست در حساب اینستاگرام، به اهداف تجاری شما و میزان زمانی که می‌توانید به کارهای بازاریابی اینستاگرام خود اختصاص دهید بستگی دارد.

متخصص رسانه‌های اجتماعی Neil Patel اینگونه توضیح می‌دهد: “اگر در شروع کار در اینستاگرام چند بار در روز پست ارسال کنید و سپس آن را به چند بار در هفته کاهش دهید، نتیجه آن از دست دادن فالوور و داشتن تعامل کمتر در هر پست با مخاطبین خواهد شد. برای همین اینطور باید گفت که بهترین فرکانس ارسال محتوا در اینستاگرام، تعداد دفعات ارسالی است که می‌توانید در ادامه کار خود، به طور مداوم و بدون دردسر خاصی آن را حفظ کنید.” بنابراین هیچ مشکلی برای ارسال پست بیشتر وجود ندارد، به شرطی که بتوانید با همین سرعت نیز در آینده پست ارسال کنید.

پس برای انتخاب تعداد دفعات ارسال پست در اینستاگرام باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا در آینده نیز می‌توانید این ریتم را حفظ کنید!

 

در رویداد‌ها و جشنواره‌های خاص، فرکانس ارسال پست در اینستاگرام را افزایش دهید

با وجود تمام نکاتی که گفته شد، مواقعی پیش می‌آید که باید تعداد پست بیشتری نسبت به برنامه از قبل تعیین شده خود ارسال کنید. به عنوان مثال اگر شما کسب و کاری در حوزه فروش کیف دارید و روزانه 2 پست در اینستاگرام خود ارسال می‌کنید، در هنگام معرفی یک محصول جدید می‌توانید تعداد پست ارسالی خود را حتی تا 10 پست در روز افزایش دهید.

از آنجایی که وقتی محصول جدیدی به بازار می‌آید مصرف کنندگان آن هیجان زیادی برای دیدن آشنایی و استفاده از محصول دارند، در اینستاگرام هم فالوورهای شما علاقه دارند تا پست‌های بیشتر و اطلاعات کاملتری در مورد محصول شما مشاهده کنند.

از آنجا که اکثر کاربران اینستاگرام گزینش انجام می‌دهند و بر روی لیست حساب‌هایی که دنبال می‌کنند در بازه‌های مختلف بازنگری انجام می‌دهند، به احتمال زیاد در صورت نبود پست‌های هیجان انگیز در زمان‌های خاص برای به اشتراک گذاشتن با آن‌ها، به آنفالوو کردن شما روی بیاورند!

 

ترجیح کیفیت بر کمیت

ارسال پست در اینستاگرام در بیشتر مواقع ممکن است موجب شود تا با دیده شدن محتوای شما توسط مخاطبین، به افزایش تعامل با آن‌ها کمک کند. اگر محتوای شما از نظر کیفیتی افت کند بر روی فالوورها و میزان تعامل پست‌های شما نیز تاثیر خواهد گذاشت و آن‌ها نیز افت می‌کنند.

اگر تصمیم دارید تند تند در اینستاگرام پست ارسال کنید، مهم است که مطمئن شوید زمان کافی برای اختصاص دادن به این کار را دارید تا محتوایی با کیفیت بسازید. این نکته بسیار مهم است که صرفا برای اینکه پستی ارسال کرده باشید دست به تولید محتوای بی معنی نزنید.

اگر در مورد موضوعی می‌خواهید با فالوورهای خود گفت و گو کنید و اطلاعاتی به آن‌ها بدهید اما محتوای با کیفیتی برای این کار در اختیار ندارید، بهتر است با استفاده با استوری به جای ارسال پست این کار را انجام دهید! استوری اینستاگرام برای ارسال یک محتوای سریع و طبیعی ساخته شده است و مانند پست‌ها لازم نیست تایم زیادی برای زیبا سازی آن صرف کنید.

 

از فالوورها در مورد تعداد دفعات ارسال پست در روز بپرسید

یک راه عالی دیگر برای اینکه بفهمید هر چند وقت یک بار باید پست ارسال کنید این است که فقط از فالوورهای خود بپرسید. یک نظرسنجی در استوری خود قرار دهید و از فالوورها بپرسید که آیا دوست دارند تعداد پست‌های بیشتر یا کمتری را نسبت به الان مشاهده کنند.

بسیاری از بلاگرها  برای به دست آوردن تعداد دفعات بهینه ارسال پست در اینستاگرام از فالوورهای خود سوال می‌پرسند. مخاطبین اولویت اول شما هستند، برای همین از آن‌ها بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند.

 

از میانگین دفعات ارسال پست استفاده کنید

طبق مطالعه صورت گرفته توسط Union Metrics، میانگین دفعات ارسال پست در اینستاگرام برابر 1/5 پست در روز است. این عدد یک میانگین خوب برای اکثر بیزینس‌ها است.

داشتن یک ریتم ثابت در تعداد دفعات ارسال پست در اینستاگرام به کاربران می‌فهماند که بعد از فالوو کردن شما باید انتظار چه موضوعی را داشته باشند.

 

نتیجه‌گیری

یکی از معضلاتی که بازاریابان اینستاگرام با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بدست آوردن زمان بندی برای ارسال پست در اینستاگرام است. در این راهنما که برای شما جمع آوری شده معایب و مزیت‌های هر دو حالت ارسال پست‌های زیاد در روز و همچنین ارسال پست با بازه‌های زمانی چند روزه گفته شد. با توجه به مدل کسب و کاری که دارید می‌توانید بهینه ترین حالت را برای تعداد دفعات ارسال پست در اینستاگرام را برای خود انتخاب کنید و از آن برای پیشبرد اهداف خود در اینستاگرام بهره ببرید.

درباره نویسنده

سید پویا کاظمیان
سید پویا کاظمیان
پویا بنیانگذار سوشال کار، کار خودشو در سال 99 با این سایت شروع کرد. هدف از ایجاد این سایت آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ارتقاء کسب و کارها با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی بود.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات سوشال‌کار