راهنمای کامل انتخاب هشتگ در اینستاگرام

هشتگ‌های اینستاگرام (Instagram Hashtags) یکی از راهای موثر برای جلب توجه بیشتر و ایجاد تعامل در پست‌های اینستاگرام به شمار می‌آیند.

به طور متوسط یک پست با حداقل یک هشتگ در اینستاگرام 12.6٪ بیشتر از پست‌های بدون هشتگ تعامل بدست می‌آورد. بنابراین اگر به دنبال گسترش حساب اینستاگرام خود هستید و می‌خواهید فالوور بیشتری کسب کنید حتما باید به هشتگ‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

ما در سوشال کار این راهنمای کامل انتخاب هشتگ در اینستاگرام را برای شما درست کرده‌ایم تا با استفاده از آن فالوورهای خود را افزایش دهید، نرخ تعامل خود را بهبود ببخشید و کسب و کار خود را در اینستاگرام گسترش دهید.

 

چرا هشتگ‌های اینستاگرام مهم هستند؟

اینستاگرام از سال 2010 تا به امروز تغییرات بسیار زیادی را در خود ایجاد کرده است، اما در کنار همه این تغییرات یک موضوع ثابت مانده است: اهمیت هشتگ های اینستاگرام.

حتی هنوز هم در سال 2021، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای کشف شدن حساب کاربری شما توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است. انتخاب هشتگ و استفاده از آن می‌تواند به جذب فالوور بیشتر خیلی کمک کند.

کار اصلی هشتگ‌های اینستاگرام سازماندهی و طبقه بندی تصاویر و فیلم‌ها در اینستاگرام است.

اگر حساب اینستاگرام شما عمومی باشد و به پست خود یک هشتگ اضافه کنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ قابل مشاهده خواهد شد.

کاربرد هشتگ‌ها برای پیدا کردن محتوای مدنظر کاربران اینستاگرام است، پس با استفاده از هشتگ در پست خود می‌توانید به مخاطبی که تا حالا اکانت شما را ندیده است و شاید با شما و برندتان آشنایی نداشته باشد اجازه دهید که به راحتی شما را پیدا کند.

چند نکته در رابطه با استفاده هشتگ‌ها وجود دارد که لازم است آن‌ها را به خاطر بسپارید:

  • افرادی که اکانت آن‌ها شخصی (private) است اگر در پست‌های خود از هشتگی خاص استفاده کنند، پست آن‌ها به صورت عمومی در صفحه آن هشتگ به نمایش درنخواهد آمد.
  • استفاده از شماره در هشتگ‌ها مجاز است، در حالی که فاصله انداختن و استفاده از کارکترهایی مانند $ یا % در هشتگ‌ها قابل اجرا شدن نیستند.
  • هشتگ‌ها را فقط به پست‌ها و استوری‌های خود می‌توانید اضافه کنید و به فیلم و تصاویر دیگران نمی‌توان هشتگی اضافه یا کم کنید.
  • در هر پست اینستاگرام مجاز به استفاده از 30 هشتگ هستید و در استوری‌های اینستاگرام نیز تنها از 10 هشتگ می‌توانید بهره ببرید.

 

50 هشتگ برتر اینستاگرام 2021

ما به شما نوشتن هشتگ‌های محبوب برای استفاده در استراتژی‌ اینستاگرام خود را زیاد توصیه نمی‌کنیم. با این حال در ادامه برای شما 50 هشتگ محبوب اینستاگرام را گردآوری کرده‌ایم:

#beach

#l4l

#blogger

#instadaily

#lol

#blue

#instagram

#model

#nature

#hot

#followme

#pink

#bestoftheday

#night

#blackandwhite

#nofilter

#food

#f4f

#family

#foodporn

#fashionblogger

#black

#me

#gym

#home

#makeup

#photography

#girl

#pretty

#fitfam

#lifestyle

#work

#sky

#love

#amazing

#beautiful

#sun

#luxury

#vsco

#landscape

#cute

#llike4like

#hair

#girls

#london

#tbt

#life

#picoftheday

#beauty

#smile

 

انواع مختلف هشتگ‌های اینستاگرام

شناخت انواع مختلف هشتگ‌ها و مخاطبان متناظر با آنها کلید ایجاد و توسعه یک استراتژی کاربردی برای استفاده از هشتگ‌ها در حساب اینستاگرام است:

 

1- هشتگ‌های ارتباطی

هشتگ‌های ارتباطی هشتگ‌هایی هستند که کاربرانی با طرز فکر همسو در یک موضوع خاص را  به هم متصل می‌کنند. این نوع از هشتگ‌ها راهی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران، بهبود جستجوی پست‌ها، به دست آوردن فالوور و رشد ارتباط خود با مخاطبین هستند.

9 نوع مختلف هشتگ ارتباطی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پست‌های خود استفاده کنید:

  • هشتگ‌هایی که نشان دهنده محصول یا خدمات شما هستند، مانند #سویشرت یا #کافیشاپ
  • هشتگ‌هایی که نشانگر حوزه کاری (niche) شما هستن، مانند #عکاس_عروسی یا #آشپز-مجالس
  • هشتگ‌هایی برای نمایش صنف شما در اینستاگرام، مانند #آرایشگران_اینستاگرام یا #طراحان_اینستاگرام
  • هشتگ‌های مناسبتی که برای روز‌های خاص کاربرد دارند، مانند #روزمادر یا #ولنتاین
  • هشتگ‌های مرتبط با مکان، مانند #تهران یا #تجریش
  • هشتگ‌های روزانه، مانند #جمعه_بازار یا #غروب_جمعه
  • هشتگهایی که در آن عبارات و اصطلاحات مربوط به حوزه کاری شما در آن گنجانده شده باشد، مانند #طراحیUX یا #محتوای_پیلار
  • هشتگ‌های مخفف، مانند #ناجا یا #صمت
  • هشتگ‌های دارای اموجی

توصیه ما به شما این است که به جای استفاده از چند هشتگ به شکل مداوم در تمامی پست‌ها و استوری‌های خود، از هشتگ‌های مختلفی در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید تا طیف وسیع‌تری از مخاطبین بتوانند شما را پیدا کنند.

 

2- هشتگ‌های برند

هشتگ برند هشتگی است که مختص کسب و کار و برند شما است و در آن اسم کسب و کار شما، محصولات یا خدمات شما جا داده شده باشد.

در حالی که هشتگ‌های ارتباطی بیشتر برای دیده شدن پیام کسب و کار استفاده می‌شوند، هشتگ‌های برند برای ایجاد قالب ارتباطی بین شما و مخاطبان شما طراحی شده‌اند. این هشتگ‌ها را می‌توانید در کمپین‌های خود یا برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید.

مجاب کردن فالوورها به استفاده از هشتگ برند شما، کلید رسیدن به مخاطبین بیشتر در اینستاگرام است.

 

3- هشتگ‌های کمپین

در حالی که هشتگ‌های برند و ارتباطی قرار است به صورت مداوم در محتواهای اینستاگرام استفاده شوند، هشتگ‌های کمپین یا تبلیغاتی معمولاً کوتاه مدت هستند و فقط برای چند روز، یک فصل یا یک سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دلیل کوتاه مدت بودن استفاده از هشتگ‌های تبلیغاتی این است که آنها معمولاً به کمپین‌های خاصی مانند ارائه محصولات جدید و رویدادهای ویژه مرتبط هستند. به همین دلیل در کوتاه مدت می‌توانند برای شما تعامل قابل ملاحظه‌ای را پدید بیاورند.

 

چگونه هشتگ مناسب پیدا کنید

همانطور که گفتیم استفاده از هشتگ درست می‌تواند باعث رشد کسب و کار شما بر روی اینستاگرام، افزایش تعامل و رشد فالوور شود. اما برای رسیدن به همچین موفقیتی باید در انتخاب هشتگ مناسب استراتژیک عمل کنید. به جای استفاده از هشتگ‌های بسیار محبوب بهتر است از هشتگ‌هایی که کمتر استفاده شده‌اند و مخاطبین هدف شما را پوشش می‌دهند استفاده کنید.

سوال اینجاست که چجوری هشتگ مناسب برای پست‌ها پیدا کنیم؟

بهترین راه این است که تحقیق کنید و ببینید که مخاطبین، رقبا و بزرگان حوزه کاری شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.

در ادامه راه‌های پیدا کردن هشتگ مناسب برای اکانت اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم:

 

مخاطبین خود را بررسی کنید

اگر بخواهید در آخر هر پست به صورت تصادفی یک هشتگ انتخاب کنید و آن را به پست خود اضافه کنید موفقیتی بدست نخواهید آورد. در عوض مخاطبین خود را تحت نظر بگیرید و ببینید از کدام یک از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و اینکه این هشتگ‌ها با محتوای انتشار داده شما تناسب دارد یا خیر.

هشتگ‌هایی را که می‌خواهید برای پست‌ها خود انتخاب کنید باید با حوزه کاری و محتوای شما مرتبط باشند و کلمه کلیدی مدنظر شما را در خود جا داده باشند.

 

رقبای خود را بررسی کنید

یک راه دیگر برای بدست آوردن هشتگ‌های عالی برای قرار دادن در پست‌های خود، زیر نظر گرفتن برند‌های بزرگی است که با شما در حال رقابت هستند. به برندهایی که دارای محتوا، محصولات یا مخاطبان هدف مشابه با کسب و کار شما هستند نگاهی بیاندازید و استراتژی محتوای آنها را به دقت ارزیابی کنید.

مخصوصا در پروفایل رقبای خود پست‌هایی که بیشترین تعامل را داشته‌اند بررسی کنید و ببینید که از چه هشتگ‌هایی برای این پست‌ها استفاده شده است.

 

اینفلوئنسرها را چک کنید

یکی از بهترین راه ها برای یافتن هشتگ‌های مرتبط، دنبال کردن اینفلوئنسرهایی است که مخاطبین هدف شما را در اینستاگرام پوشش داده‌اند. هر صنعتی دارای اینفلوئنسرهایی است. با پیدا کردن آن‌ها می‌توانید از پست‌ها و محتواهای ارسالی در پروفایلشان ایده بگیرید.

 

7 روش برای بهینه سازی هشتگ های اینستاگرام

داشتن استراتژی عالی در اینستاگرام به معنی دستیابی به مخاطب‌های جدید نیست، بلکه شما را به مخاطب‌های درست هدایت می‌کند. در این بخش روش‌هایی برای بهینه سازی هشتگ‌ها به شما آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید به مخاطبین هدف خود دست یابید.

 

1- آنالیز هشتگ insights اینستاگرام خود را بررسی کنید

یک راه عالی برای انتخاب بهترین هشتگ برای استفاده در پست‌ها، نگاهی به عملکرد گذشته محتواهای قرار گرفته در پروفایل خود است. با این کار هشتگ‌هایی که بهترین عملکرد را داشته‌اند انتخاب کنید و در آینده از آن‌ها بیشتر استفاده کنید.

ابزار Insights اینستاگرام آنالیزی از عملکرد هشتگ‌ها به شما ارائه می‌دهد، اما به یاد داشته باشید که این ابزار بسیار محدود است.

 

2- به بخش Top در صفحه هشتگ‌ برسید

اگر تا به حال هشتگی را در ایسنتاگرام جستجو کرده باشید احتمالا به این نکته توجه کرده‌اید که پست‌های برتر در بالای صفحه هشتگ قرار می‌گیرند. اما چگونه پست خود را به این جایگاه برسانید؟

طبق تجربه ما برای رسیدن به بالای صفحه Top در صفحه هشتگ مدنظر دو عامل دخیل هستند. اول اینکه پست شما چه مقدار تعامل کسب کرده است و دوم اینکه این تعامل را چقدر سریع بدست آورده است.

اگر بتوانید بعد از پست کردن محتوای خود لایک و کامنت بالایی کسب کنید، این سیگنال را به اینستاگرام خواهید داد که محتوای شما از نظر کیفیتی در رده بالایی قرار دارد و اینستاگرام نیز آن را در صفحه Top هشتگ نمایش می‌دهد.

 

3- هشتگ برند خود را به Bio اینستاگرام اضافه کنید

با توجه به آپدیتی که جدیدا در اینستاگرام رخ داده است، می‌توانید هشتگ یا نام کاربری مدنظر خود را به Bio اینستاگرام خود اضافه کنید. این ویژگی به این دلیل جلب توجه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید Bio خود را بسیار کاربردی‌تر از گذشته بسازید. با اضافه کردن هشتگ در این بخش ارتباطات خود را افزایش دهید، آگاهی از برند خود را بالا ببرید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید.

 

4- هشتگ‌های خود را در اولین کامنت بنویسید

یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه پست خود را در معرض دید مخاطبین هدف خود برسانید و تعامل پست خود را افزایش دهید استفاده از هشتگ در کپشن است. اما استفاده از هشتگ‌های زیاد در کپشن می‌تواند برعکس عمل کند و پست شما را به شکل اسپم دربیاورد.

در عوض هشتگ‌های خود را در کامنت اول بنویسید تا کپشن شما جلوه بدی نداشته باشد.

 

5- به استوری‌های خود هشتگ اضافه کنید

افزودن هشتگ به استوری‌ها یک روش عالی برای دیده شدن بیشتر محتواهای شما در اینستاگرام است. در این صورت اگر مخاطبان هشتگی را در اینستاگرام جستجو کنند، استوری‌هایی که بر روی آن‌ها هشتگ سرچ شده قرار گرفته باشد، برای آن‌ها به نمایش درخواهد آمد. برای هر کدام از پست‌های خود می‌توانید تا حداکثر 10 هشتگ به کار بگیرید که شامل یک هشتگ استیکری قابل کلیک شدن نیز است.

اگر می‌خواهید هشتگ‌های استفاده شده شما دیده نشوند کافیست که مقداری اندازه آن‌ها را کوچک کنید و بر روی آن‌ها یک تصویر یا استیکر قرار دهید.

توجه کنید که اندازه هشتگ‌ها نباید بیش از حد کوچک شود چون در این صورت اینستاگرام آن‌ها را نادیده می‌گیرد و استوری شما در صفحه نتایج هیچ هشتگی به نمایش درنمی‌آید.

 

6- فالوورهای خود را مجاب کنید تا هشتگ برند شما را فالوو کنند

در به روزرسانی بزرگ اینستاگرام در سال 2018، اینستاگرام قابلیت فالوو کردن هشتگ‌ها را به اپ خود اضافه کرد. فالوو کردن هشتگ مانند فالوو کردن پروفایل است و کافیست بعد از جستجو هشتگ مورد نظر و باز شدن صفحه آن بر روی دکمه Follow ضربه بزنید.

 

7- از هشتگ‌های ممنوع شده در اینستاگرام استفاده نکنید

آخرین نکته در مورد استفاده نکردن از هشتگ‌های ممنوع اینستاگرام در پست‌ها و استوری‌های خود است.

هشتگ‌های ممنوع شده یا به اصطلاح Banned hashtags را خود اینستاگرام علامت گذاری کرده است و استفاده کردن از این هشتگ‌ها برای ارتقاء حساب خود بی‌فایده است.

 

بهترین روش برای استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام در سال 2021

در صورت استفاده صحیح از هشتگ‌ها در اینستاگرام، به دیده شدن اکانت خود کمک خواهید کرد، در عوض اگر بدونه برنامه از هشتگ‌ها استفاده کنید یا هشتگ اشتباهی را به کار بگیرید می‌تواند باعث نابودی تمام زحمات شما در اینستاگرام شود.

در اینجا به چند سوال در مورد نحوه استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام پاسخ داده‌ایم:

 

چه زمان‌هایی باید از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده کنم؟

خب جواب خیلی ساده است. تا جایی که ممکن است همیشه استفاده کنید! هر موقع محتوای خود را چه به شکل پست و چه به شکل استوری در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، اگر می‌خواهید که محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود بهتر است که از هشتگ‌ها استفاده کنید.

 

در هر پست از چند هشتگ استفاده کنم؟

قانون خاصی برای اینکه از چه تعداد هشتگ در پست‌های خود استفاده کنید وجود ندارد. برخی از متخصصین پیشنهاد می‌کنند که از حداکثر هشتگ مجاز در پست‌های خود استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از 5 تا 10 هشتگ برای هر پست استفاده کنید.

این مورد به خود شما بستگی دارد و با اضافه کردن تعداد هشتگ‌های مختلف به پست‌های خود می‌توانید عملکرد آن‌ها را زیر نظر بگیرید و بهینه‌ترین تعداد هشتگ را برای پست‌های خود بدست بیاورید.

 

از چه هشتگ‌هایی در پست‌های خود استفاده کنم؟

خب بهترین هشتگ‌ها آن دسته از هشتگ‌هایی هستند که مخاطبین شما آن‌ها را جستجو می‌کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که در پست‌های خود به شکل زیاد از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید تا اینستاگرام پست‌های شما را به عنوان اسپم شناساییی نکند.

سعی کنید از هشتگ‌های خیلی محبوب در پست‌های خود اسفاده نکنید، شاید این هشتگ‌ها تعداد محدودی لایک برای شما به ارمغان بیاورند ولی باعث رشد حساب شما نخواهند شد.

 

آیا هشتگ‌های استفاده شده در پست‌ها باید قابل مشاهده باشند؟

طبق گفته اینستاگرام، می‌توانید هشتگ‌ها را به عنوان پست یا کامنت به پست‌های خود اضافه کنید. با این وجود اگر هشتگ‌ها را به کپشن پست‌ها اضافه کنید با سرعت بیشتری به تعامل خواهید رسید.

اگر از ادمین‌هایی هستید که کپشن مرتب را ترجیح می‌دهید می‌توانید بین متن اصلی کپشن و هشتگ‌های خود یک فاصله در نظر بگیرید.

 

‌نتیجه‌گیری

استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش فالوور و دیده شدن بیشتر برند در اینستاگرام یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌توانید در اینستاگرام خود پیاده کنید. در عوض استفاده نادرست از هشتگ‌ها باعث می‌شود که حساب اینستاگرام شما گسترش نیابد.

با خواندن این راهنما با اهمیت هشتگ‌ها و کاربرد و نحوه استفاده هشتگ‌ها در اینستاگرام کاملا آشنا شدید. حالا وقت آن است که این نکات را به صورت عملی در پست‌های اینستاگرام خود پیاده سازی کنید.

درباره نویسنده

سید پویا کاظمیان
سید پویا کاظمیان
پویا بنیانگذار سوشال کار، کار خودشو در سال 99 با این سایت شروع کرد. هدف از ایجاد این سایت آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ارتقاء کسب و کارها با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی بود.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات سوشال‌کار